Mobilumo veiklos „Erasmus+“ mokinių patirtis Portugalijoje

Lapkričio 18 – 23 dienomis Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokiniai, kurių amžius 12–14 metų, turėjo unikalią galimybę dalyvauti mokymosi programoje „Erasmus+“, skirtoje grupinei veiklai, Portugalijos mieste Faro. Jie lankėsi Joacuim Rocha Peixoto Magalhaes mokykloje, kurioje gilinosi ne tik į mokymo procesą, bet ir į praktines bei tvarumo idėjas.

Mokyklos veiklos ir inovacijos

Vizito metu mokiniai buvo kviečiami stebėti ir aktyviai dalyvauti pamokose. Jie lankėsi matematikos, fizikos, informatikos ir fizinio ugdymo užsiėmimuose, kurie atskleidė modernius mokymo metodus bei įtrauktį į praktinius sprendimus.

Be to, mokiniai susipažino su mokyklos erdvėmis ir specifine programos dalimi – barmenų pagrindų mokymais, kai juos pietaujant aptarnavo šios programos mokiniai.

Dar vienas įkvepiantis aspektas – mokyklos skatinamas tvarumas. Mokiniai sužinojo, kaip iš mokyklos maisto likučių gaminamas kompostas, kuris vėliau naudojamas aplinkos tvarkymui.

Istorinis Faro senamiestis

Vizito metu mokiniai susipažino su Faro senamiesčiu – miestu, kuriame susilieja istorija, kultūra ir modernumas. Klausydamiesi gidės pasakojimo, apžiūrėdami istoriškai svarbias šio Portugalijos miesto vietas, mokiniai sužinojo apie šio regiono architektūrą, turtingą istoriją bei vietos tradicijas. Vaikštant akmenimis grįstomis gatvelėmis, mokiniai atrado senuosius miesto vartus, baltus namelius ir jaukias aikštes, kurios pasakojo apie Faro ilgą ir įdomią praeitį.

Paplūdimiai ir veiklos gamtoje

Lankydamiesi garsiuosiuose Benagil ir Albufeira paplūdimiuose, mokiniai turėjo progą pajusti tikrą Portugalijos gamtos grožį. Praia da Marinha – vienas gražiausių paplūdimių Europoje – sužavėjo juos nuostabiais uolų dariniais, skaidriu vandeniu ir ramia atmosfera.

Šių išvykų metu mokiniai gilino ir įtvirtino geografijos žinias: sužinojo, kaip šios uolos susiformavo, koks jų aukštis, kaip dar jos vadinamos, lygino Atlanto vandenyno ir Baltijos jūros krantus ir vandens druskingumą.

Dalis veiklų vyko ant vandens – plaukdami kateriu upe, mokiniai tyrinėjo aplinkinius kraštovaizdžius ir stebėjo vietinę florą bei fauną. Be to, vaikai turėjo galimybę išmokti irkluoti baidare ir irklente bei išbandyti savo fizines galimybes. O maudynes Atlanto vandenyne išmėgino tik patys drąsiausi.

Kelionė dviračiais nacionaliniame parke Ria Formosa abejingų gamtos vaizdams nepaliko.

Technologijos ir gamta

Vienas įsimintiniausių kelionės momentų buvo vaikų veikla, kurioje jie kūrybiškai ir moderniai pritaikė technologijas bei gilino pažinimą apie Algarvės regioną. Pasitelkę Google Lens programėlę, mokiniai tyrinėjo vietinės gamtos įvairovę ir susipažino su unikaliu šio regiono augmenijos pasauliu. Kiekvienas dalyvis pasirinko labiausiai patikusius augalus, identifikavo juos per programėlę, o tada sukūrė trumpą pristatymą, papasakodamas apie augalų savybes ir jų svarbą aplinkai.

Kelionė į Algarvės regioną tapo ne tik smagiu nuotykiu, bet ir vertinga patirtimi, kuri praturtino mokinių žinias, skatino augti kaip asmenybėms ir suteikė įkvėpimo tolesniam mokymuisi bei tarpkultūriniam bendravimui.

 

Nuotraukos:
Nuotraukų, video autorius Edita Raudienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Konsultavimo skyrius
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas