„Erasmus +“ projektas „THE TRAIN THAT UNITES US“ Italijoje

Traukinys, vienijantis tautas, kultūras ir meną, atvyko į Italiją. Šis projektas sujungė tris tautas: Italiją, Graikiją ir Lietuvą.

Pirmąją dieną susitikome Instituto Superiore Lombardi  mokykloje. Apžvelgėme projekto metu nuveiktus  darbus Graikijoje ir Lietuvoje. Antroji diena- pilna įspūdžių diena. Veiklos tiek, kad neužteko dienos. Pamatėme labai daug:  modernią Neapolio Afragolos  geležinkelio stotį, projektuotą XXI a. pradžios architektės Zaha‘os Hadid. Sužavėjo Neapolio  traukinių muziejus. Geležinkelio stotyje bei muziejuje Lavija, Eva ir Alanas dalyvavo kuriamo filmo trijose filmavimo scenose. Didžiausią įspūdį paliko moderniausioji 2023 metais atidaryta Neapolio metro linija, kuri pripažinta pačia gražiausia Europoje. Žavėjomės Toledo stoties meno kūriniais: psichodeline mozaika virš eskalatoriaus, neapoliečių nuotraukomis. Turėjome laiko pasigrožėti Neapolio senamiesčio architektūra, nuostabia Plebėjų aikšte, kuri yra pati svarbiausia aikštė visame Neapolyje. Čia galima rasti ne tik labai daug išskirtinio grožio skulptūrų, kurios skiriasi savo laikmečiu, tačiau tuo pačiu ir nuostabaus grožio San Francesco bažnyčia, kuri dažnai pavadinama Neapolio širdimi.

Trečiąją  dieną praleidome ypatingai. Vykome į Santa Fortunato koplyčią. Čia mus pasitiko miesto meras, kunigas, kiti svečiai. Vaišinomės, šokome, dainavome, skambėjo italų, neapoliečių, graikų ir lietuvių dainos. Mūsų mergaitės sudainavo šių metų eurovizinę dainą ir puikiai atstovavo lietuvių komandai. Po to, vykome apžiūrėti Karališkųjų Neapolio rūmų, kurie pastatyti 1600 m. Šalia karališkųjų rūmų išsidėstę sodai prideda architektūriniam ansambliui žavesio ir suteikia visumos įspūdį. Akys plėtėsi nuo grožio, prabangos, meno kūrinių.   Mes ne tik grožėjomės  aplinka, rezidencijos rūmų erdvėmis, bet ir turėjome užduotį - fotografuoti muziejuje esančius laikrodžius. Puikiai susitvarkėme su užduotimi.

Ketvirtoji diena buvo darbinga diena mokykloje. Visos trys  komandos  dalyvavo siurrealistinėje kelionėje „Traukiniu į Dantės rojų ir pragarą“. Vėliau projekto dalyviai piešė siurrealistinį traukinį, kūrė eilėraščius.

Paskutinę dieną gniaužiančiais kvapą serpentinais vykome į Sorento pusiasalį. Neįtikėtini vaizdai į mėlyną jūrą, vaizdingus miestelius, žvejų kaimelius bei istorinį Amalfio miestą – garantavo įspūdingą dieną. Netrūko akimirkų, kurios privertė mus įvertinti nuostabią Amalfio pakrantę su kelionėmis per sodus, iš kurių atsiveria terasos su vaizdu į ryškiaspalvę Tirėnų jūrą.

Savaitė prabėgo akimirksniu, kupina naujų patirčių, įspūdžių, skonių, kvapų ir vaizdų.